Menengiç bitkisi

Halk arasında melengiç, çıtımık ve daha çok çitlenbik gibi isimlerle anılan menengiç bitkisi sağlık için olağanüstü faydaları olan şifalı bir bitki . Menengiç faydaları, oldukça fazladır. Bıttım, menengiç bitkisi çok faydalıdır.

Siirt bıttım sabunu doğal yöntemler ile yapılır. Bu bitkinin faydaları ile ilgili anlatılan bilgiler bilimsel bir araştırmanın sonucu değildir. Sakız ağacıgiller (Anacardiaceae), iki çenekli çiçekli bitkilere dahil bir bitki . Fahrettin Göğüş, yaptığı açıklamada, menengiç kahvesinin bileşiminde E.

Celtis Australis Melengiç,sakızlak,çitlenbik,çıtlık,buttum ve çatlangüç adıylada bilinen bu bitkimiz İç Anadolu ve Güney Anadolu . Yaygın şekilde melengiç kahvesi olarak da adlandırılır. Tratamentcelulita bıttım sabunu markası ile sizlerle Sabunumuz 1. MENENGİÇ KAHVESİ MENENGİÇ BİTKİSİ K. Sakızağacıgillerden olan menengiç bitkisi de aslında bir çalı türü. Yörelere göre çitlenbik, çıtlık, çedene ve bıttım gibi değişik isimlerle bilinmektedir.


Bitki olarak ise fıstık ağacına . Ayrıca meyvelerinden menengiç kahvesi, yağından sabun yapılır. Yöresine göre değişen çitlembik, çıtlık, sakızlık, çedeme, bıttım gibi bir çok farklı isimle anılan menengiç bitkisi latince de pictacia perebintrus .

Alan araştırmalarında bu bitkinin külleri ile kadınların saçlarını yıkadıkları ve . Organik Günler – Ülkemizde Güneydoğu Anadolu bölgesinde yetişen bıttım bitkisinden yani diğer bir adıyla menengiç meyvesinden elde edilen organik bir . Malatya çevresinde bitkinin sakızı balmumu ve tereyağıyla birlikte tavada eritilip yaranın . Aynı zamanda kokulu bir bitki olan menengiç ağız kokularını giderir. Egzama, astım, ishale de iyi gelen menengiç bitkisi, sarılık, mide ağrısı gibi hastalıklara da iyi gelmektedir. Kansere ve yaşlanmaya karşıda iyi gelen menengiç . Antep fıstığı bu bitkiye aşılanır. Nisan ayının ilk haftasında köy . Türk kahvesine göre daha yumuşak bir tada sahip olan menengiç.


Sakız ağacının türlerinden biri olan menengiç bitkisi tıp alanında da faydaları ile geçerliliği olan bir bitkidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ekskavatör 1 saatte kaç m3 kazı yapar

Beko prenses 170 kullanım kılavuzu

Raffaello çikolata da domuz yağı var mı